علم برای نسل آیندهمدرسه هوش مصنوعی

به دنیای علم و فناوری خوش آمدید
در مدرسه هوش مصنوعی دانش‌آموزان با مهارت‌های رباتیک، هوش مصنوعی و برنامه‌نویسی آشنا می‌شوند و راه را برای آینده‌ای روشن‌تر هموار می‌کنند

لینک ثبت نام انتهای صفحه

یونسکو  به عنوان بخشی از ابتکار گسترده‌تر « هوش مصنوعی و آینده‌های یادگیری »، در حال توسعه چارچوب‌های شایستگی هوش مصنوعی برای معلمان و دانش‌آموزان برای آموزش در مدرسه است

Image

خدمات ما

منابع و ابزارهای هوش مصنوعی

ما درک می کنیم که معلمان و مدیران مشغله های زیادی دارند.و نمیتوانند زمان زیادی به آماده سازی محتوا اختصاص دهند بنابرین کتابخانه و منابع ما توسط محققین برای دانش آموزان ، اولیا و مربیان طراحی شده است.

مشاوره هوش مصنوعی برای مدارس

ما می دانیم که شروع آموزش با هوش مصنوعی در مدرسه یا منطقه شما می تواند نگران کنده باشد. کارشناسان ما از نزدیک با شما همکاری خواهند کرد تا برنامه ای سفارشی برای پیاده سازی هوش مصنوعی تهیه کنند که با اهداف و اولویت های آموزشی شما همسو باشد.

کارگاه ها و آموزش هوش مصنوعی

دانستن اینکه چگونه با هوش مصنوعی در کلاس درس یا مدرسه خود شروع کنید، ممکن است سخت باشد. از وبینارها و کارگاه های آموزشی تا دوره های آنلاین جامع، ما همه چیزهایی را داریم که نیاز دارید برای استفاده از فرصت های هوش مصنوعی

برنامه های تحصیلی

برنامه نویسی

رباتیک

هوش مصنوعی

مهارت های دیجیتال

چه کسانی به فرزندانتان آموزش میدهد؟

پژوهشگران، نخبگان، مهندسین و اساتید برجسته، که خود از برترین‌های دانشگاه ملی مهارت هستند، تدریس و آموزش دوره‌های مدرسه هوش مصنوعی را بر عهده دارند

fas fa-chalkboard-teacher

آیا سطح دوره ها برای دانش آموزان مناسب است؟

بله، تمامی دوره‌های مدرسه هوش مصنوعی به‌طور خاص برای دانش‌آموزان شخصی‌سازی شده‌اند. ما محتوای آموزشی را بر اساس سطح مهارت و دانش هر دانش‌آموز تهیه و در دوره‌ها ارائه می‌کنیم.

fas fa-book-open

آیا دوره های مدرسه هوش مصنوعی دارای گواهینامه است؟

بله، آزمایشگاه تحقیقاتی هوش مصنوعی و مهندسی کنترل برای تمامی دوره های مدرسه هوش مصنوعی گواهینامه قابل استعلام صادر میکند

fas fa-signature
fas fa-angle-double-down

هدف از دوره:

هدف از این دوره فراهم آوردن یک پایه محکم در اصول الکترونیک برای دانش‌آموزان است تا آن‌ها بتوانند با مفاهیم پایه‌ای الکترونیک آشنا شوند و قادر به طراحی و تحلیل مدارهای ساده باشند.

اهداف شایستگی:

آشنایی با مبانی الکترونیک: دانش‌آموزان باید با اصول و مفاهیم پایه‌ای الکترونیک آشنا شوند.

شناخت و استفاده از اجزاء الکترونیکی: دانش‌آموزان باید قادر به شناسایی و استفاده از اجزاء مختلف الکترونیکی مانند مقاومت‌ها، خازن‌ها و ترانزیستورها باشند.

طراحی و تحلیل مدارهای ساده: دانش‌آموزان باید بتوانند مدارهای ساده را طراحی کرده و عملکرد آن‌ها را تحلیل کنند.

آزمون و خطای مدارها: دانش‌آموزان باید توانایی تست و عیب‌یابی مدارها را کسب کنند.

هدف از دوره:

هدف از این دوره آموزش نحوه استفاده از بردهای آردوینو برای ساخت پروژه‌های الکترونیکی و برنامه‌نویسی است، به گونه‌ای که دانش‌آموزان توانایی طراحی و کنترل پروژه‌های مبتنی بر آردوینو را پیدا کنند.

اهداف شایستگی:

آشنایی با محیط و ابزارهای آردوینو: دانش‌آموزان باید با محیط برنامه‌نویسی آردوینو و ابزارهای لازم آشنا شوند.

برنامه‌نویسی آردوینو: دانش‌آموزان باید توانایی نوشتن برنامه‌های ساده برای آردوینو را داشته باشند.

کار با سنسورها و عملگرها: دانش‌آموزان باید بتوانند سنسورها و عملگرهای مختلف را به آردوینو متصل کرده و برنامه‌نویسی کنند.

ساخت پروژه‌های کاربردی: دانش‌آموزان باید بتوانند پروژه‌های عملی مبتنی بر آردوینو طراحی و پیاده‌سازی کنند.

هدف از دوره:

هدف از این دوره آشنا کردن دانش‌آموزان با اصول پایه‌ای رباتیک و توانایی ساخت و برنامه‌نویسی روبات‌های ساده است.

اهداف شایستگی:

آشنایی با مبانی رباتیک: دانش‌آموزان باید با اصول و مفاهیم پایه‌ای رباتیک آشنا شوند.

ساخت و مونتاژ روبات‌های ساده: دانش‌آموزان باید قادر به ساخت و مونتاژ روبات‌های ساده باشند.

برنامه‌نویسی روبات: دانش‌آموزان باید توانایی برنامه‌نویسی روبات‌های خود را با استفاده از ابزارهای مناسب داشته باشند.

حل مسائل و بهینه‌سازی عملکرد روبات: دانش‌آموزان باید توانایی حل مسائل عملی و بهینه‌سازی عملکرد روبات‌های خود را کسب کنند.

هدف از دوره:

هدف از این دوره ارتقاء مهارت‌های رباتیک به سطح پیشرفته و توانایی طراحی و برنامه‌نویسی روبات‌های پیچیده‌تر است.

اهداف شایستگی:

تسلط بر مباحث مقدماتی: دانش‌آموزان باید مباحث مقدماتی رباتیک را مرور کرده و آماده مباحث پیشرفته شوند.

طراحی روبات‌های پیچیده: دانش‌آموزان باید قادر به طراحی و ساخت روبات‌های پیچیده‌تر باشند.

برنامه‌نویسی پیشرفته: دانش‌آموزان باید توانایی برنامه‌نویسی روبات‌های پیچیده و اجرای الگوریتم‌های پیشرفته را داشته باشند.

یکپارچه‌سازی سیستم‌ها و عملکردهای پیچیده: دانش‌آموزان باید توانایی یکپارچه‌سازی سیستم‌ها و عملکردهای پیچیده در روبات‌ها را داشته باشند.

هدف از دوره:

هدف از این دوره آموزش اصول و تکنیک‌های حل مسائل و طراحی الگوریتم‌ها به دانش‌آموزان است تا آن‌ها بتوانند مسائل مختلف را به طور مؤثر و کارآمد حل کنند.

اهداف شایستگی:

آشنایی با اصول الگوریتم‌ها: دانش‌آموزان باید با مفاهیم و اصول طراحی الگوریتم آشنا شوند.

حل مسائل منطقی: دانش‌آموزان باید توانایی حل مسائل منطقی و پیچیده را داشته باشند.

تحلیل و بهینه‌سازی الگوریتم‌ها: دانش‌آموزان باید قادر به تحلیل و بهینه‌سازی الگوریتم‌ها برای بهبود کارایی آن‌ها باشند.

پیاده‌سازی الگوریتم‌ها در برنامه‌نویسی: دانش‌آموزان باید بتوانند الگوریتم‌ها را در برنامه‌نویسی پیاده‌سازی کنند.

هدف از دوره:

هدف از این دوره آموزش مهارت‌های پایه‌ای کامپیوتر و فناوری اطلاعات به نوجوانان است تا آن‌ها بتوانند با نرم‌افزارهای کاربردی و ابزارهای دیجیتال آشنا شده و مهارت‌های لازم برای استفاده مؤثر از فناوری را کسب کنند.

اهداف شایستگی:

آشنایی با نرم‌افزارهای کاربردی: دانش‌آموزان باید با نرم‌افزارهای مختلف مانند ورد، اکسل، و پاورپوینت آشنا شوند.

مدیریت فایل‌ها و سیستم‌عامل: دانش‌آموزان باید توانایی مدیریت فایل‌ها و استفاده از سیستم‌عامل‌های مختلف را داشته باشند.

مفاهیم پایه‌ای اینترنت و امنیت: دانش‌آموزان باید با مفاهیم پایه‌ای اینترنت، جستجو و امنیت آنلاین آشنا شوند.

پیاده‌سازی پروژه‌های عملی: دانش‌آموزان باید قادر به پیاده‌سازی پروژه‌های عملی با استفاده از نرم‌افزارهای مختلف باشند.

هدف از دوره:

هدف از این دوره، فراهم آوردن یک پایه محکم در برنامه‌نویسی پایتون برای دانش‌آموزان است، به گونه‌ای که آن‌ها بتوانند با مفاهیم اولیه برنامه‌نویسی آشنا شده و برنامه‌های ساده را پیاده‌سازی کنند.

 

اهداف شایستگی:

·        آشنایی با محیط برنامه‌نویسی پایتون: دانش‌آموزان باید بتوانند پایتون را نصب کرده و با محیط ویرایشگر آشنا شوند.

·        استفاده از دستورات پایه‌ای پایتون: دانش‌آموزان باید بتوانند برنامه‌های ساده‌ای بنویسند که ورودی و خروجی را مدیریت کنند.

·        کار با انواع داده‌ها: دانش‌آموزان باید با متغیرها و انواع داده‌های مختلف مانند اعداد، رشته‌ها و لیست‌ها آشنا شوند و بتوانند با آن‌ها عملیات‌های مختلف انجام دهند.

·        درک ساختارهای کنترلی: دانش‌آموزان باید بتوانند از دستورات شرطی و حلقه‌های تکرار استفاده کنند.

·        نوشتن توابع و استفاده از ماژول‌ها: دانش‌آموزان باید بتوانند توابع تعریف کنند و از ماژول‌های پایتون استفاده کنند.

·        پیاده‌سازی پروژه ساده: دانش‌آموزان باید بتوانند یک پروژه ساده را طراحی و پیاده‌سازی کنند.

هدف از دوره:

هدف از این دوره، ارتقاء مهارت‌های برنامه‌نویسی دانش‌آموزان به سطح پیشرفته است، به گونه‌ای که آن‌ها بتوانند برنامه‌های پیچیده‌تری را پیاده‌سازی کنند و با مفاهیم پیشرفته‌تر برنامه‌نویسی آشنا شوند.

 

اهداف شایستگی:

·        تسلط بر مباحث مقدماتی: دانش‌آموزان باید بتوانند به سرعت مباحث مقدماتی را مرور کنند و آمادگی برای مباحث پیشرفته را داشته باشند.

·        برنامه‌نویسی شیءگرا: دانش‌آموزان باید بتوانند اصول برنامه‌نویسی شیءگرا را درک کنند و از آن‌ها در پروژه‌های خود استفاده کنند.

·        مدیریت فایل‌ها: دانش‌آموزان باید بتوانند فایل‌ها را خوانده و نوشته و از مدیریت استثناء‌ها برای جلوگیری از خطاهای احتمالی استفاده کنند.

·        برنامه‌نویسی شبکه و پایگاه‌داده‌ها: دانش‌آموزان باید بتوانند برنامه‌های ساده شبکه‌ای نوشته و با پایگاه‌داده‌ها کار کنند.

·        پیاده‌سازی پروژه پیشرفته: دانش‌آموزان باید بتوانند یک پروژه پیشرفته را طراحی و پیاده‌سازی کنند.

هدف از دوره:

هدف از این دوره، فراهم آوردن یک پایه محکم در مفاهیم و الگوریتم‌های هوش مصنوعی برای دانش‌آموزان است، به گونه‌ای که آن‌ها بتوانند با مبانی هوش مصنوعی آشنا شده و پروژه‌های ساده‌ای را در این حوزه پیاده‌سازی کنند.

 

اهداف شایستگی:

·        آشنایی با مفاهیم پایه‌ای هوش مصنوعی: دانش‌آموزان باید بتوانند مفاهیم پایه‌ای هوش مصنوعی و کاربردهای آن را درک کنند.

·        یادگیری مبانی الگوریتم‌های هوش مصنوعی: دانش‌آموزان باید بتوانند الگوریتم‌های پایه‌ای هوش مصنوعی را درک کنند و آن‌ها را پیاده‌سازی کنند.

·        کار با داده‌ها و پردازش آن‌ها: دانش‌آموزان باید بتوانند داده‌ها را جمع‌آوری، پاکسازی و تحلیل کنند.

·        شبکه‌های عصبی: دانش‌آموزان باید بتوانند مفاهیم شبکه‌های عصبی را درک کرده و شبکه‌های عصبی ساده را پیاده‌سازی کنند.

·        پیاده‌سازی پروژه‌های کوچک: دانش‌آموزان باید بتوانند پروژه‌های کوچک و کاربردی در حوزه هوش مصنوعی را طراحی و پیاده‌سازی کنند.

fas fa-angle-double-down
fas fa-angle-double-up
نکات مهم

قوانین و مقررات مدرسه هوش مصنوعی

1. ثبت‌نام و شرکت در دوره‌ها
  • 1.1. شرایط ثبت‌نام:
    ثبت‌نام در دوره‌های AICER برای دانش‌آموزان در هر پایه تحصیلی آزاد است. والدین یا سرپرستان قانونی مسئول تکمیل و ارائه فرم‌های ثبت‌نام هستند.

  • 1.2. اطلاعات صحیح:
    تمامی اطلاعات ارائه شده در فرم‌های ثبت‌نام باید صحیح و کامل باشد. هرگونه اطلاعات نادرست ممکن است منجر به لغو ثبت‌نام شود.

  • 1.3. تأیید ثبت‌نام:
    پس از ارسال فرم ثبت‌نام، تأییدیه ثبت‌نام از طریق پیامک و ایمیل به والدین یا سرپرست قانونی ارسال خواهد شد.

  • 1.4. پرداخت شهریه:
    پرداخت شهریه باید طبق برنامه تعیین شده صورت گیرد.

2. سیاست‌های شرکت در کلاس‌ها
  • 2.1. حضور و غیاب:
    حضور منظم در کلاس‌ها الزامی است. غیبت بیش از حد بدون اطلاع قبلی ممکن است منجر به حذف دانش‌آموز از دوره شود.

  • 2.2. تأخیر و انصراف:
    در صورت تأخیر یا انصراف از شرکت در دوره، والدین یا سرپرست قانونی باید حداقل ۲۴ ساعت قبل از شروع کلاس‌ها اطلاع دهند.

  • 2.3. رعایت قوانین کلاس:
    دانش‌آموزان موظف به رعایت نظم و انضباط در کلاس‌ها هستند. هرگونه رفتار نامناسب ممکن است منجر به اقدامات انضباطی شود.

3. ارزیابی و گواهینامه‌ها
  • 3.1. ارزیابی‌ها:
    ارزیابی‌های دوره‌ای جهت سنجش میزان یادگیری دانش‌آموزان برگزار می‌شود. نتایج این ارزیابی‌ها به والدین یا سرپرست قانونی اعلام خواهد شد.

  • 3.2. صدور گواهینامه:
    گواهینامه‌های پایان دوره پس از اتمام موفقیت‌آمیز دوره و بر اساس عملکرد دانش‌آموز صادر می‌شود. ارائه گواهینامه منوط به حضور مرتب، فعالیت کلاسی و موفقیت در آزمون مربوطه و تسویه حساب مالی می باشد. و صرفاً به منزله گذراندن دوره کوتاه مدت آموزشی بوده و گواهینامه فوق قابل ارزشیابی به عنوان پایان یک مقطع تحصیلی نیست و همچنین دارای اعتبار مدرک دانشگاهی مانند کاردانی، کارشناسی و ... و یا معادل آنها نیست

4. سیاست‌های امنیت و حریم خصوصی
  • 4.1. حفظ حریم خصوصی:
    تمامی اطلاعات شخصی دانش‌آموزان و والدین یا سرپرستان قانونی به‌صورت محرمانه نگهداری می‌شود و فقط برای مقاصد آموزشی استفاده خواهد شد.

  • 4.2. امنیت اطلاعات:
    ما متعهد به حفاظت از اطلاعات شما در برابر هرگونه دسترسی غیرمجاز هستیم. از روش‌های پیشرفته برای اطمینان از امنیت اطلاعات استفاده می‌کنیم.

5. حقوق و مسئولیت‌ها
  • 5.1. حق انصراف:
    والدین یا سرپرستان قانونی حق دارند قبل از شروع دومین جلسه درخواست انصراف از دوره را اعلام کنند. در چنین مواردی، سیاست‌های بازگشت شهریه بر اساس قوانین داخلی AICER اعمال خواهد شد.

  • 5.2. تغییرات دوره‌ها:
    AICER حق دارد در صورت لزوم تغییراتی در برنامه‌های آموزشی، زمان‌بندی کلاس‌ها، یا محتوای دوره‌ها اعمال کند. در این صورت، اطلاع‌رسانی‌های لازم به والدین یا سرپرستان قانونی انجام خواهد شد.

  • 5.3. مسئولیت‌ها:
    والدین یا سرپرستان قانونی مسئولیت کامل نظارت بر عملکرد و رفتار دانش‌آموزان را در دوره‌های آموزشی بر عهده دارند.

6. قوانین عمومی
  • 6.1. تغییرات در قوانین و مقررات:
    AICER ممکن است این قوانین و مقررات را در هر زمان به‌روزرسانی کند. نسخه‌های به‌روز شده در وب‌سایت منتشر می‌شوند و لازم‌الاجرا خواهند بود.

  • 6.2. پذیرش قوانین:
    با ثبت‌نام در دوره‌های AICER، شما تأیید می‌کنید که تمامی شرایط و ضوابط این قوانین و مقررات را پذیرفته‌اید.

  • 6.3. تماس با ما:
    در صورت وجود هرگونه سوال یا نیاز به اطلاعات بیشتر، می‌توانید از طریق اطلاعات تماس و پشتیبانی موجود در وب‌سایت با ما در ارتباط باشید

 

تصویب و به‌روزرسانی

این قوانین و مقررات توسط مدیریت اجرایی آزمایشگاه تحقیقاتی هوش مصنوعی و مهندسی کنترل (AICER) تدوین شده و در تاریخ 31 مرداد 1403 آخرین بار به‌روزرسانی شده‌اند.

ارتباط با پشتیبانی مدرسه هوش مصنوعی

پشتیبانی تلگرام

کانال تلگرام

مدیر تیم مدرسه هوش مصنوعی